Oznake

,

Bi težak dan..

Umesto da propustim sve „slike“ naletala sam na njih i udarale su me uzimavši mi sav vazduh iz pluća..

Slika jedan:

Jedna četvorogodišnja devojčica sa nežnim rukama i zlaćanom  kosom, stala je ispred mene pruživši svoj dlan jutros na železničkoj..  Uzela sam kusur od doručka i dala joj..

Dok se okretala zapazila sam tu sramotu u pogledu što radi to što  radi, a opet nije imala izbora. U drugoj ruci držala je sliku Bogorodice  i kad kad bi je prislonila na srce, obično u trenutku dok je pružala onu drugu ruku za malo milostinje ka nekom..

Ko zna čemu se molila..

Prišla je ženi starijoj, majci sigurno, i nemo joj pružila ruku, prislonivši onu drugu na svoju dušu.. Žena je prezrivo pogleda i reče joj:

„Farbu za kosu imaš da kupiš a hleb nemaš?“ dodirvnuši joj onu zlaćanu prirodnu kosu bez trunke farbe a opet tako lepu..

Devojcica odmahnu glavom i promrmlja jedno „ne“, pocrvene i krete dalje, prinevši svoju ruku sa Bogorodicom ka kosi, totalno zbunjena, sa istom onom sramotom u očima..

Srce mi se delilo na hiljadu delova, ali čuh glas dvojice prosedih dekica kako je dozivaju sa „dete, dete..“ Okrenula se, prišla im, i dok su joj davali ono što su mogli i imali rekoše jednu rečenicu..

Odzvanjala je zajedno sa hukom tramvaja ta rečenica u bezdanu drugih zvukova..

Ako nemaš da daš pare sirotinji pokloni se…

Nisam mogla da pratim dalje slike, sedoh nemo u tramvaj i nastavih dan..

Slika dva:

Urlaše svi „Tako je!.. Tako je!..“ na zemlji ravnoj gde niko ne odlučuje a odkluka se čeka kao zora posle mraka a jedna zvezda u očima im sjaji..

Mladi duh opseda im kose …

Željni znanja uz svu muku bore se za svoja prava..

Iluzije, pozitivizam, bunt, protest i idealizam…

U zemlji koja mesečari svemirom

sve lično i opšte je jedna velika igra..

I kada mi se slike, kao biseri na ogrlicu nanizani, vratiše.. poželeh da odem iz zemlje..

Sa sramotom, kao onom koju sretoh u pogledu jedne male, priznajem, da ja, večiti sanjar, poželeh da napustim svoj san i odem, da kukavički, kao beskičmenjak, pobegnem..

Slika tri:

Eh. . Da je sve ovo jedan san.. Da se u zoru ipak probudim..

